Canon Digital IXUS 310 HS zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Digital IXUS 310 HS zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ard69 13-07-2012

Deze camera koop je vooral vanwege het 2.0 diafragma en de 24mm lens; beide perfect voor binnen. Waar een hoop mensen alleen maar kijken naar "megapixel" en "zoveel keer zoom" denk ik dat een hoop mensen de kwaliteit van deze camera onderschatten (met 4x optische zoom dat begint bij "maar" 24 zoom je niet zover in natuurlijk).
De eerste die ik had heb ik zo'n 16.000 foto's mee gemaakt (onder industriele omstandigheden) regelmatig gevallen en nog steeds prima. Nog een voor thuis erbij gekocht vooral omdat ze nog maar de helft van de prijs zijn (159). Gebruiksgemak is door het touchscreen natuurlijk niet zo goed als met knoppen (ik hou er nooit van als de spotmeter in het menu zit ipv onder een knop) maar het touch screen op zich is absoluut goed.
Ik denk dat deze kwaliteit in combinatie met de huidige prijs een absoluut koopje is en mijns inziens een echte aanrader.
Naast deze camera gebruik ik een Nikon D300 met 18-200VR maar die blijft tegenwoordig opvallend vaak thuis

Erik de Graef 21-04-2012

Deze camera is uitlopend en wordt weggestunt. Camera koste normaal 349,- en werd voor gemiddeld 329,- verkocht. Nu dus rond de 200,-. Voor die prijs kun je onmogelijk een betere camera kopen! Ik gebruik hem naast foto's voor filmen in HD. Dat is echt ongelooflijk! Als je de beelden terugkijkt denk je dat ze gemaakt zijn met een studiocamera! Deze camara neemt het filmgeluid ook stereo op. De meeste doen dat mono. Minpuntje, maar dat geldt voor alle consumenten camera's met ingebouwde microfoon, is de windruis gevoeligheid (ploppen). Helaas zit er geen elektronische geluidruis onderdrukker op. Over de accu kan ik kort zijn: gaan iets korter mee voornamelijk door het grote touchscreen dat meer stroom vraagt. Filmen vraagt duidelijk meer stroom dat foto's maken. Maar op internet vind je voor 25,- 2 stuks reserve accu's inclusief opsturen. Dus geen probleem als je heeeeeeel veel opnames wilt maken. Ook het lichtgevoelige groothoekobjectief is uitstekend! Typisch Canon kwalitiet. Dus een aanrader. Zeker voor die prijs!

-terremoto- 19-08-2012

Of je koopt een Canon S95. Nu voor <240,- te koop.
De S95 heeft een 50% grotere sensor.

bri2b1 23-03-2012

Dit toestel gekocht voor de sterke lichtgevoeligheid, waardoor we sneller foto's konden maken van onze zoon. Je kunt bij dit toestel zelf de ISO en sluitertijd of ISO en diafragma instellen. Helaas niet alle 3 tegelijk, dit is wel jammer.
Foto kwaliteit is verder goed, maar de autostand kiest soms wel rare scenes uit, dus je kunt beter zelf instellen of scene kiezen voor een goede foto.
Foto's met flits niet altijd even goed, zien er vaak een beetje raar uit (heel licht in het midden van de foto en daar om heen donker.
Het touchscreen is even wennen, maar werkt eigenlijk heel prettig. Groot voordeel hiervan vind ik dat het focusgebied heel makkelijk op het scherm aantikt, waardoor hij op het juiste scherpstelt.

Anoniem 06-03-2012

Accu gaat niet heel lang mee en het aanraakscherm is even wennen maar voor de rest op alle fronten een uitstekende camera.

Peter027 11-01-2012

De camera bevalt prima met zijn aanraakscherm. Dit is een erg makkelijke mogelijkheid om snel scherp te stellen op een bepaald onderwerp. Het 24mm opjectief en zijn lichtsterkte is buitengewoon goed.Ik had ervaring met de Canon Ixus 850IS en de recenter model Ixus 115HS, maar deze is zijn 100€ meer dan waard.

elplukko 18-03-2012

100 euro??? Waar haalt U die voor die prijs? Groetjes ...elplukko

Matthijsfcu 12-12-2011

Een erg fijne camera en voor een compact zeker kwalitatief goede foto's!!
Had hiervoor een Fulifilm FinePix F550EXR, maar die kon lang niet tippen aan de kwaliteit fot's van dit cameratje. Heb die dan ook terug gebracht.
Normaal fotografeer ik met een Nikon D7000, maar vond deze wel erg makkelijk voor erbij. Is lekker handzaam en past makkelijk in je zak.

JPS3 22-06-2011

---------- update review 23-06-2011 ----------
Toch even een aanvulling op mijn eerste review. Wellicht ontstaat enige onduidelijkheid bij mijn omschrijving van 100% inzoomen.
Ik bedoel hier niet de optische zoom van het toestel maar het inzoomen op het computerbeeld (100% crop). Van belang bij het maken van een uitsnede van de originele foto.

---------- 1e review 19-06-2011 ----------
Na het lezen van veel reviews besloten de Ixus 310 HS te kopen. Mooi degelijk uitziend toestel met best wel veel mogelijkheden. Het touchscreen vraagt enige gewenning maar het werkt snel en goed.
Vergeleken met foto's genomen met mijn oude Ixus 400 valt de kwaliteit en de scherpte van de opnamen echter tegen.
Het meest storend is een gele rand langs witte vlakken in schaduwpartijen wit op wit, langs dakranden en andere vlakken met contrast. Bij 100% inzoomen is deze rand op vrijwel iedere foto aanwezig op het lichte deel bij een overgang van donker naar licht/wit.
Ik vraag me af of dit een exemplarische fout is of dat meer gebruikers hetzelfde ervaren met hun Ixus 310 HS. Als ieder toestel dit probleem heeft heb ik gewoon pech en kloppen de reviews niet. In het ander geval gaat ie gewoon terug.
Graag reactie.